5k Runner Reboot, avagy csak azért is lefutom az 5 kilométert – 5. hét

Ez a hét is megvolt, már tovább jutottam mint egy évvel ezelőtt és már csak 3 hét választ el az 5 kilométertől 🙂 Előző bejegyzésemben, szolke kérdezte, hogyan sikerült leadnom a kezdeti kilókat, itt akartam válaszolni, de aztán olyan hosszúra sikeredett, hogy külön poszt lett belőle. Akit érdekel itt elolvashatja. Arra a kérdésre, hogy mi lett a 5am clubbal, azért válaszolok itt röviden. Nagyon produktív időszak volt, de túlhajszoltam magam és nem is tudtam így eleget aludni, ami pedig legalább annyira fontos az egészséges élethez mint a mozgás és táplálkozás. Ily módon elég gyorsan kikopott az éltemből, nem tartom kizártnak, hogy valaha még újrakezdem, vagy akár egy 6am club-ot, mert azért nagyon érzem a tervezhető idő hiányát,  amit a 5am club nagyon jól megadott 🙂 Na de kanyarodjunk vissza eredeti témánkhoz és lássuk hogy alakult ez a hét futásügyileg.

Kicsit nehéz felidézni, hogy mi is volt az 5. héten, úgyhogy előkaptam most az Endomondo-t, hogy megnézzem az edzéstörténetemet és éreztem mondjuk, hogy nem futottam eleget mostanában, de arra még álmomban sem gondoltam, hogy 2 hét alatt sikerült teljesíteni az egy hetet. Botrányos 🙂

Azért eme hanyagságot leszámítva, fantasztikus érzés, hogy mennyivel többet tudok már futni, nagyon jól fel van építve ez az edzés, igazán motiváló. A 3 alkalomból volt egy Szent István park, meg 2 Duna part. Az egyik alkalommal annyira jól ment, hogy egész a parlamentig elfutottam. A szöveg helyett álljon itt egy kép egy hónappal ezelőttről:

1 honapjaés erről a hétről:

Ez a hétazt hiszem magáért beszél. Arról nem is beszélve, hogy a 180 percnyi Lindy Hop órát is relative gond nélkül bírom, pedig az elején még a 90 perc is kicsinált. Bicajjal csak úgy száguldok felfele azon az emelkedőn, ahol az elején lihegve tekertem fel. Kicsit úgy érzem magam mint a Karate tigrisben Jason, amikor az elején kis kezdő volt, aztán felpörögtek az események, egyre keményebben tudott edzeni, majd végül leverte a gonosz Jean-Claude Van Damme-ot. Persze én még nem tartok ott (nagyon nem 🙂 ), de olyan szinten érzem a fejlődést. Igazából említhettem volna bármely hasonló filmet, van belőlük bőven, de mi ezen a filmen nőttünk fel a tesómmal meg az unokatesómékkal 🙂 Nagymamáméknál még talán az RTL-ről felvéve volt meg németül videókazettán, s bár egyikőnk sem tudott németül, nem is volt szükség rá. Számtalanszor megnéztük azt a filmet 🙂

Időközben számomra is elérhető lett a Spotify Running, ki is próbáltam azon nyomban. Elsőre egy kicsit kusza volt a sok lehetőséggel, pláne, hogy ott séta után, futás előtt szembesültem velük. Kicsit nehéz volt összehangolni, hogy kövessem a futó appot, meg belőjem a Spotifyt is, mert a Spotify meg akarta mérni a tempóm, de ahhoz meg kellett várni a futást. Na akkor elkezdtem egy (magamhoz képest) elég lendületes tempóban futni, végül 155 lépés/percet mért és ehhez lőtte be DJ Tiësto zenéjét. Később túl gyorsnak találtam és visszavettem 140-re, de elég szenvedős volt futás közben váltogatni a 10k Runner meg a Spotify között, hogy ezeket lekezeljem. Valóban sokkal kényelmesebb lenne, ha folyamatosan mérné a tempóm és alakítani hozzá a zenét. Mindenesetre tetszett és azóta már 2 további alkalommal is használtam, ekkor már az első mérésnek hála előre tudtam, hogy milyen tempót szeretnék belőni, így ezzel nem kellett külön vacakolnom. Ha majd jobban kitapasztalom, szentelek neki egy teljes bemutató cikket egy kezdő futó szemszögéből.

Ezen a héten az alábbiak szerint alakultak az edzések:

  • 5. hét 1. alkalom: 5 perc séta, 5 perc futás, 3 perc séta, 6 perc futás, 3 perc séta, 5 perc futás, 5 perc séta
  • 5. hét 2. alkalom: 5 perc séta, 5 perc futás, 3 perc séta, 8 perc futás, 5 perc séta, 5 perc futás, 5 perc séta
  • 5. hét 3. alkalom: 5 perc séta, 8 perc futás, 5 perc séta, 8 perc futás, 5 perc séta

 

Hozzászólás